פרופ' דוידוביץ': "חייבים לחזק את מערך שירותי בריאות הציבור"

אייל ראובן No Comments on פרופ' דוידוביץ': "חייבים לחזק את מערך שירותי בריאות הציבור"

פרופ' נדב דוידוביץ' במהדורת סוף השבוע של 'קול חי': "משרד הבריאות לא יכול להיות בכל מקום. יש אחריות אישית, גם של העסקים. צריך להשליט פה יותר תרבות של היגיינה בישראל. אנשים הולכים לעבודה כשהם חולים. מחלות זיהומיות יותר שכיחות כשלא שומרים על היגיינה"

צילום: Nati Shohat/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרופ' נדב דוידוביץ', מומחה לבריאות הציבור, שוחח עם איתי גדסי ויענקלה פרידמן במהדורת סוף השבוע (חמישי), על בעיית הסלמונלה. "אין מדינה בעולם שיכולה כל הזמן לבדוק. זה לא יעיל ולא כלכלי. ברגע שהמפעלים מודיעים – משרד הבריאות נכנס עם הצוותים שלו".

לדבריו "חברות משקיעות המון משאבים בבדיקות לאיתור חיידקים. ברגע שמתגלה כזה דבר צריך קודם כל לבדוק איזה זן מדויק זה. אנחנו יודעים מה קורה בחברות גדולות כי הם עושות בדיקות כל הזמן. אבל גם כשאדם הולך לאכול במסעדה הוא לא יכול לדעת אם הכל בטוח".

"אדם רגיל סביר שאם יחלה תהיה מחלה קלה, הסיכון הוא בעיקר בקרב אנשים עם מחלות רקע וקשישים", הבהיר. "בילדים המחלה יכולה להיות יותר משמעותית, אבל בסה"כ בקרב אנשים בריאים המערכת החיסונית מתגברת על זה".

עוד אמר דויבדוביץ': "לא צריך להכנס להיסטריה. אבל חייבים לצאת בקריאה לחזק את מערך שירותי בריאות הציבור".

הוא הוסיף והדגיש כי "משרד הבריאות לא יכול להיות בכל מקום. יש אחריות אישית, גם של העסקים. צריך להשליט פה יותר תרבות של היגיינה בישראל. אנשים הולכים לעבודה כשהם חולים. מחלות זיהומיות יותר שכיחות כשלא שומרים על היגיינה".

בהתייחס לקורונה, אמר: "אני מאוד ממליץ לקבל את החיסון המותאם לקורונה, אם עברו יותר מארבעה חודשים מאז שהתחסנתם. לא צריך חוק למסכות בשביל לשים אותן כשצריך, למשל בטיסות".



0 תגובות